diumenge, 3 d’abril del 2016

Viatge Natural pel Parc del Castell

L'últim grup, format per Laia Arimany, Mònica Font, Neus Huescar i Hug Sivilla, va dissenyar una Unitat Didàctica relacionada amb l'Àrea de Coneixement del Medi Natural i Social que es basava en la realització d'una ruta per la muntanya mitjançant la utilització d'iPads i de Codis QR. Aquesta UD, està inserida en l'etapa d'Educació Primària i, està adreçada a una classe de 21 nens i nens de  de primària (de 10 a 11 anys).

Per a la realització d'aquesta sortida, es necessiten set iPads, ja que es formaran set grups de tres persones. Els iPads han d'estar carregats, han de tenir la Geolocalització activada i, han de tenir els següents programes instal·lats: el Wikiloc i el I-Nigma Reader (lector de codis QR).

Logo Wikiloc - Font Wikiloc
D'una banda, pel que fa a Wikiloc, comentar que aquest programa permet dissenyar i compartir tota mena de rutes a l'aire lliure, ja sigui per a realitzar-les a peu, en BTT, en Quad, etc. i, a més a més, t'ofereix la possibilitat de realitzar un seguiment en viu de la ruta.

Logi I-Nigma - Font iDtagg
D'altra banda, pel que fa a I-Nigma Reader, comentar que aquest és un dels programes més populars de lectura de codis QR, ja que serveix per a un ampli ventall de terminals i plataformes. A més a més, aquest lector permet compartir el codi llegit via sms o a través de xarxes socials com ara Facebook o Twitter.

A mesura que els nens i nens vagin avançant per la ruta dissenyada al Parc del Castell, aniran trobant els diferents codis QR que hauran de llegir (mitjançant el lector de QR) i respondre. Aquests codis contindran preguntes sobre tots aquells continguts que han anat treballat al llarg del curs des de les diverses assignatures, però sobretot sobre els continguts treballats a l'Àrea de Coneixement del Medi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada