diumenge, 13 de març del 2016

Usos educatius d'un BLOC!

Benvolguts i Benvolgudes!

Després de penjar en aquest bloc diverses entrades parlant sobre les TIC (Twitter, competències digitals dels docents, com cercar referents fiables, ús del mòbil a l'aula...), crec que ha arribat l'hora de parlar sobre els possibles usos educatius d'un BLOC. Les funcions educatives que poden tenir els blocs són infinites, però personalment les he dividit en tres grans grups: mestres, alumnes i, pares i mares (famílies).

D'una banda, els mestres a través del bloc poden compartir tota mena de material: fotografies, vídeos, podcasts, presentacions multimèdia, notícies, enllaços, etc. D'aquesta forma, ofereixen als seus alumnes la possibilitat de tenir accés directe a tot allò que fan servir a l'aula des de qualsevol indret, com ara, la seva casa o la biblioteca municipal. A més a més, mitjançant el bloc els mestres poden crear recordatoris ("Recordeu que demà heu de portar paper de diari per a la classe de visual i plàstica; Recordeu que dimarts que ve hi haurà control de matemàtiques; Recordeu que per l'excursió heu de portar una gorra i crema solar, etc.") i, compartir els seus plans educatius. 

D'altra banda, els alumnes a través del bloc també poden practicar i millorar les seves capacitats i habilitats pel que fa a la redacció, expressió i creativitat, ja que poden escriure i debatre, de forma individual o col·laborativa, sobre diversos temes o bé, poden crear i compartir les seves pròpies publicacions sobre notícies, temes d'actualitat, els seus sentiments, etc. i, editar-les tantes vegades com vulguin. A través d'aquestes publicacions, els alumnes poden obtenir un feedback pràcticament instantani tant per part del mestre com per part dels seus companys i, el mestre pot obtenir informació sobre els seus alumnes. L'ús d'un bloc a l'aula és ideal, ja que permet que tothom tingui la mateixa oportunitat d'expressar-se i, els motiva i incita a experimentar i a prendre riscos com a escriptors. 

Per últim, els blocs també poden ser molt útils perquè els pares i mares puguin mantenir una relació i estar en contacte permanent amb els mestres dels seus fills i filles. Podran veure els progressos dels seus fills i, podran anar seguint les activitats què van fent tant a l'escola (la Castanyada, el Carnestoltes, Santa Cecília, Sant Jordi), com fora (excursions, colònies...), mitjançant l'ús de fotografies i petits textos.

- Edublogs. Ten Ways To Use Your Edublog.
<http://edublogs.org/10-ways-to-use-your-edublog-to-teach/[Consultat en línia: 13/03/2016].
- University of Michigan. Using Blogs in the Classroom.<http://www.lsa.umich.edu/UMICH/sweetland/Home/Instructors/Teaching%20Resources/UsingBlogsintheClassroom.pdf[Consultat en línia: 13/03/2016].
- Thanh Nguyen. Blogs in Education.

2 comentaris:

  1. Veig que tens molts temes enunciats però no desenvolupats. Mira de no deixar-te la feina pel final, perquè llavors només ompliràs per omplir. És millor que, després de cada classe, facis la teva reflexió al bloc, malgrat després la milloris, completis, etc. Com ho veus?

    ResponElimina
  2. Els temes els he anunciat per no perdre cronològicament en quina posició han d'estar, però encara hi ha alguns que no els he desenvolupat, ja que amb el Practicum I el temps que he pogut dedicar al bloc l'he dedicat a realitzar les entrades que més entretingudes i divertides em semblaven. Espero tenir acabades totes les entrades el més aviat possible aprofitant els dies de festa de Setmana Santa.

    ResponElimina