dimecres, 30 de març del 2016

Les Formes Geomètriques

El passat dijous 31 de març, vam finalitzar el primer apartat de l’assignatura d'Alfabetització Digital amb la nostra professora Nati Cabrera i, vam dedicar la sessió a exposar per grups les Unitats Didàctiques que havíem dissenyat i que, destaquen per un gran ús de les TIC. En aquest post i en els sis següents (Una Vida Saludable, Creem la nostra Llegenda a partir de les TIC, Aprenem amb les TIC, About me, Coneixem els Elements de Relleu de la nostra Terra i Viatge Natural pel Parc del Castell), us explicaré una mica de què tracta cada Unitat Didàctica i com s’utilitzen en ella les noves tecnologies.

El primer grup que va exposar i que estava format per Jessica Febas, Lourdes Juan, Nicole Leyva i Aroa Sala, va crear una Unitat Didàctica relacionada amb l'Àrea de Matemàtiques que es basava en l'aprenentatge de les Formes Geomètriques, saber-les identificar, dibuixar i utilitzar en diversos contextos a través de recursos virtuals i, en el treball cooperatiu dels seus alumnes a través de grups interactius. Aquesta UD està inserida en l’etapa d'Educació Infantil i, va dirigida a nens i nenes de P5 (de 5 a 6 anys).


Logo Educaplay - Font: Adrformacion
Per començar, les nostres companyes ens van explicar tot un seguit d’activitats que fomentaven sobretot l’aprenentatge nom-forma geomètrica i que, havien trobat a l’aplicació en línia EducaPlay. Aquesta aplicació en línia destaca perquè també et permet rear les teves pròpies activitats i compartir-les i, per oferir un ampli ventall d’activitats ja creades. Una d’aquestes activitats consistia en el fet de dibuixar mitjançant només formes geomètriques, diversos objectes o animals senzills i amb unes formes bastant definides com ara: una casa, un arbre, una girafa, etc.

Captura de pantalla del joc Shapebot Showroom
A continuació, també van explicar-nos que a la pàgina web Anglès 365 havien trobat un joc digital molt divertit que consistia en la creació d'un robot a través de figures geomètriques. 



Logo Story Jumper - Font Shayla Palao Bosch
Finalment, l'última activitat que havien dissenyat consistia en la lectura d'un conte digital que elles mateixes havien creat a través de l'aplicació StoryJumper i que, estava replet de figures geomètriques que els nens i nenes havien d'anar identificant.

Logo Nearpod - Font: Ashland Tech
En resum, pel que fa a les TIC, aquesta unitat didàctica requereix recursos materials com ara: diverses tauletes (amb l'aplicació Nearpod que serveix per interconnectar entre si les diverses tauletes, permetent a la mestra dur a terme un seguiment dels progressos dels seus alumnes) i una pissarra digital i; diversos recursos en línia com ara: EducaPlay, Shapebot Showroom StoryJumper.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada