El passat dijous 31 de març, vam finalitzar el primer apartat de l’assignatura d'Alfabetització Digital amb la nostra professora Nati Cabrera i, vam dedicar la sessió a exposar per grups les Unitats Didàctiques que havíem dissenyat i que, destaquen per un gran ús de les TIC. En aquest post i en els sis següents (Una Vida Saludable, Creem la nostra Llegenda a partir de les TIC, Aprenem amb les TIC, About me, Coneixem els Elements de Relleu de la nostra Terra i Viatge Natural pel Parc del Castell), us explicaré una mica de què tracta cada Unitat Didàctica i com s’utilitzen en ella les noves tecnologies.
El primer grup que va exposar i que estava format per Jessica Febas, Lourdes Juan, Nicole Leyva i Aroa Sala, va crear una Unitat Didàctica relacionada amb l'Àrea de Matemàtiques que es basava en l'aprenentatge de les Formes Geomètriques, saber-les identificar, dibuixar i utilitzar en diversos contextos a través de recursos virtuals i, en el treball cooperatiu dels seus alumnes a través de grups interactius. Aquesta UD està inserida en l’etapa d'Educació Infantil i, va dirigida a nens i nenes de P5 (de 5 a 6 anys).
Per començar, les nostres companyes ens van explicar tot un seguit d’activitats que fomentaven sobretot l’aprenentatge nom-forma geomètrica i que, havien trobat a l’aplicació en línia EducaPlay. Aquesta aplicació en línia destaca perquè també et permet rear les teves pròpies activitats i compartir-les i, per oferir un ampli ventall d’activitats ja creades. Una d’aquestes activitats consistia en el fet de dibuixar mitjançant només formes geomètriques, diversos objectes o animals senzills i amb unes formes bastant definides com ara: una casa, un arbre, una girafa, etc.
A continuació, també van explicar-nos que a la pàgina web Anglès 365 havien trobat un joc digital molt divertit que consistia en la creació d'un robot a través de figures geomètriques.
Finalment, l'última activitat que havien dissenyat consistia en la lectura d'un conte digital que elles mateixes havien creat a través de l'aplicació StoryJumper i que, estava replet de figures geomètriques que els nens i nenes havien d'anar identificant.
En resum, pel que fa a les TIC, aquesta unitat didàctica requereix recursos materials com ara: diverses tauletes (amb l'aplicació Nearpod que serveix per interconnectar entre si les diverses tauletes, permetent a la mestra dur a terme un seguiment dels progressos dels seus alumnes) i una pissarra digital i; diversos recursos en línia com ara: EducaPlay, Shapebot Showroom i StoryJumper.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada